Warkah Terbuka Buat Mama (sape mahu kahwin boleh copy)




1- Saya rasa saya sudah tua mama,sudah matang, sudah mampu pikir baik buruk.Apa lagi yang mama nak?janggut dah ada, misai dah lebat, gigi dah kuning?nak tunggu rambut beruban kaa????

2- Saya mahu dapat zuriat cepat-cepat mama. Mama pun nanti mesti tak sabar menimang cucu.Kita tak tahu apa akan jadi di masa depan kalau kita lambat2kan benda yang baik. rugi mama!

3- Rezekinya murah bila berkahwin. Mama, percayalah, Tuhan akan buka pintu rezeki kalau kita betul ikhlas mengikut jalanNya. kawan-kawan saya semua dilimpahi nikmat selepas berkahwin, lagi2 lepas mendapat anak.

4- Mama tak memahami naluri orang muda normal mama . Orang muda ibarat gas yang bocor, ada je sumber api, 'meletup' la jawabnya.

5- Kita terlalu terpengaruh dengan Budaya mama. Buka fikiran mama, kahwin bukan bermaksud mama kehilangan anak malah bertambah anak.

Saya belum habis mama dan saya takkan berhenti menaip untuk mama selagi mama tak benarkan saya kahwin.

Alangkah bagusnya kalau mama mendengar ( Tapi lagi lagi nasib baik sbb mama tak tau blog saya.Aku bersuara dalam diam.ahaks! )





Keesokan harinya:



Beware of Vampire!!

"Marriage is like the army. Everybody complains, but you'd be surprised at how many re-enlist"
REALITI SATU FANTASI

12 comments:

whateverhernameis said...

yakkkkkkkkk.. nati sayo sms mama awok url blog awok deh... ahaksss! :P

Munsyi said...

ckp blakang mama berani la bro. kalo rasa dh bsedia fizikal, mental dgn financial, segerakan la kawin.

whateverhernameis said...

huhu. how i wish to be in her place :)

Munsyi said...

mir, ko xwat shoutbox aku lg ke?

ni ha..ko xbgtau ko masuk indonesian idol..
http://www.youtube.com/watch?v=g4NxzlmihiI&e

ish2..

Irmansadoz said...

oit shubby!!nyanyi skali lagi,bez r ko nyanyi .. "i bekom som tam...." haha.. mamat tu kalo pakai spek sebijik mcm ko,.ahaks.oit.aku kat cc,kalut xsmpat nak edit shoutbox!

Irmansadoz said...

jangan mek nini..bahaya!!ahaks..secara fantasinya dah bersedia tapi realitinya belum..fantasi satu realiti.ahaks!!

whateverhernameis said...

bagus la.. waaa.. nok kawen gop.. tp xdop calon.. haih haih

Irmansadoz said...

shubah..ko bila nak kawen?..tapi ko mesti taste pelik2, nak cari awek pon mesti mcm jipun korea mata sepek..adib tu mata sepek leh la.hahaha!!

Irmansadoz said...

oh mek nini..soal jodoh jangan bisa dirisaukan..semuanya Ketentuan dariNya..yang penting berusaha untuk mencarinya..lelaki yang baik takkan jatuh dari langit tapi bisa mahu dicari..hehe

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
whateverhernameis said...

cari apow xcari nyo.. tp dop jupo. guano. parok parok. bialah. lek lek. heroin xgaduh. ^_^

Munsyi said...

a'a..tlg carikn utk ak yg comey2 mata sepet cm adib..haha

Post a Comment