Blog blog blog!

Hallo!Dunia blog kembali lagi.Seolah-olah cendawan Chipsmore, sekejap timbul sekejap hilang selepas hujan. Bukan niat untuk membisu tapi sejak aku mengenali Facebook, blog ini seolah2 hilang arah.Leka , lalai dan syahdu dibuai ulikan Facebook.Sungguh tidak adil.Walau apapun, api cinta pada blog 'la budda' tetap membara dalam jiwa kalbu.Aku betul-betul sudah kembali.Banyak yang perlu dikongsi , realiti yang akan dipentaskan nanti akan bercahayakan lampu keseriusan yang lebih terang supaya hadirin para penonton sekalian sedar yang kita adalah penonton,dan kita jua adalah pelakonnya:

Wayang itu tanpa tajuk,
Hari hari aku tatapi,
Siang malam aku ulangi,
Bulan dan bintang silih berganti


Aksinya mencuit jiwa,lalu
hilai tawa aku perdengarkan,
Aksinya mengguris hati,lalu
air mata aku cucurkan,
Aksinya menusuk jantung,lalu
peluh keringat aku titiskan


Sinopsisnya masa hidupku,
Berbicara dalam hitam?
Protagonisnya seiras aku,
Ketawa ketika aku senyum?
Antagonisnya mirip ibu bapaku,
Melutut ketika aku berdiri?


Klimaksnya masa matiku,
Membisu dalam putih?
dan wayang itu terhenti,
Buat pertama kali,
terpampang di skrin layar,
" Tajuk : Realiti satu fantasi"

-Irmansadoz, Gombak-



1 comments:

ika gawus said...

nice one!! akhirnye ko kembali ke arena blog.. :) welcome back!!

Post a Comment